Free chat widget @ ShoutMix

Wednesday, January 12, 2011

Bagaimana Mengatakan Tidak [How To Say No]

". . . tringin plak nk . . . boleh?'
"Zizi tolong buatkn . . . utk aku boleh, sng skit aku nk . . ."
"Aku nk mintak tolong ko skit ni, boleh ke? Sweater aku tetinggal kt DPP TM la."

Sbhgian je dari dialog2 yg aku terima setiap hari. Satu kelemahan aku. Aku tidak dapat mengucapkan tidak ke atas setiap permintaan pertolongan dari sesiapa sahaja. Budak bawah umor yg xde duit kecik nk beli tiket LRT pon sukarela je aku sponsor RM2.30 utk tmbang dari Dang Wangi pi Wangsa Maju. Bagaimana ye utk berhati keras dan mengatakan tidak dengan senang dan selamba bergaya??



1 comment:

CikRamaRama said...

sng je...ckp je la x nak..huhu..ya,easy for me to say but hard for u to do it..but believe me if u start from now then in the future..i dont know..mayb it can be fixed~ ;)

::Pasal Aku::

My photo
Depan Laptop, Dalam Rumah, Malaysia
Anti-Sosial, Sampah Masyarakat, Freak, Loser, Pathetic

Followers

Ini Bukan Nombor Ekor!

FEEDJIT Live Traffic Feed

Terima Kasih Sudi Singgah Ke Teratak Buruk Blog Ini. akuAzizi Since 2006. Powered by Blogger.